Ekonomi

Airbus teslimat hızı endişeleriyle karşı karşıya, yıllık hedefi kaçırabilir

Airbus SE’nin Eylül ayı uçak teslimatları geçen yılki hızın gerisinde kalıyor ve bu durum havacılık devinin revize edilmiş yıllık teslimat hedefini karşılama yeteneği konusunda endişelere yol açıyor. Airbus, Temmuz ayında motor sıkıntıları ve diğer tedarik zinciri sorunlarını gerekçe göstererek yıllık teslimat hedefini 800’den 770 uçağa düşürdü. Şirket ayrıca orta vadeli üretim hedefini bir yıl erteleyerek 2027’ye çekti.

Cirium Ascend verilerine göre, Avrupalı uçak üreticisi Eylül ayında yaklaşık 30 uçak teslim etti ve yıl başından bu yana toplam teslimat sayısı yaklaşık 477’ye ulaştı. Bu teslimat oranı, Airbus’ın ayı yaklaşık 36 uçak teslimatıyla veya Ocak ayından bu yana 483 teslimatla kapatacağını gösteriyor ki bu, geçen yılın aynı döneminde yapılan 488 teslimatın altında. Karşılaştırma yapılacak olursa, Airbus geçen yılın Eylül ayında 55 jet teslim etmeyi başarmıştı.

Cirium Ascend’in küresel danışmanlık başkanı Rob Morris, Airbus’ın tüm yıl boyunca 2023 rakamlarını yakından takip ettiğini belirterek, şirketin 770 uçaklık hedefi yakalayamayabileceğine dair artan inancı desteklediğini ifade etti. Bir Airbus sözcüsü, daha fazla açıklama yapmadan şirketin en son rehberliğini yineledi.

Airbus’ın dördüncü çeyrekte teslimatları artırma geçmişine rağmen, tedarik zinciri kısıtlamaları ve iç üretim zorlukları, şirketin bu yıl toparlanma yeteneği konusunda şüphe uyandırdı. Agency Partners’dan analist Sash Tusa, özellikle 2024 sonrası için Airbus’ın üretim artışı konusunda endişelerini dile getirerek, risklerin aşağı yönlü olabileceğini öne sürdü.

Airbus, Temmuz ayında düşürülen teslimat hedefinin nedenini Safran (EPA:SAF) ve GE Aerospace ortak girişimi CFM tarafından üretilen LEAP motorlarının ve iniş takımı gibi diğer parçaların teslimindeki gecikmelere bağladı. Motor tedariki önemli bir sorun olmaya devam ederek bazı uçak teslimatlarını etkiledi ve Airbus için kritik bir endişe kaynağı olmayı sürdürdü.

GE Aerospace’in bir sözcüsü, CFO Rahul Ghai’nin yakın zamanda bir konferansta yaptığı açıklamalara atıfta bulunarak, üçüncü çeyrekte motor üretiminin ikinci çeyreğe göre iyileşeceğini ancak yine de yıllık bazda baskı altında kalacağını, dördüncü çeyrekte ise daha fazla iyileşme beklendiğini belirtti.

Airbus, ayda ortalama yaklaşık 50 A320neo dar gövdeli jet üretiyor ve bu rakam geçen yıldan bu yana önemli ölçüde değişmedi. Ayda 75 jet üretme orta vadeli hedefine doğru ilerleme kaydedilememesi, Airbus’ın esnekliği korumak için envanter biriktirmesiyle birlikte nakit koruma konusundaki iç baskıyı artırdı.

Bu zorluklara yanıt olarak Airbus, Temmuz ayında LEAD! adlı bir maliyet tasarrufu ve performans iyileştirme planı başlattı. Plan kapsamında Airbus, 2024 teslimat hedeflerinin karşılanmasını sağlamak için maliyet azaltma yolları arıyor ve uçak üretimi CEO’su Christian Scherer, personeli maliyetleri titizlikle incelemeye teşvik ediyor.

Reuters bu habere katkıda bulunmuştur.


Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

marmaris-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort